Interwały

Zdjęcia z mojego treningu, po lewej stronie interwały po posiłku, po prawej spokojny bieg na czczo. Bieg w terenie na 10 km. Różnica w czasie pokonania dystansu jest bardzo zauważalna.

Ten artykuł ma 3 strony:

Trening kardio

Wszyscy mówią, "rób kardio", pytają "wykonujesz kardio"? A co to w ogóle jest? Trening kardio opiera się na treningu tlenowym, co oznacza, że podczas wysiłku głównie wykorzystujemy tłuszcz, który spala się w obecności tlenu. Jeśli wysiłek jest beztlenowy, wówczas spala się glukoza, czyli cukier.

W którym momencie organizm czerpie energię z glukozy, a w których z tłuszczy? Jeśli wykonujesz standardowy trening na siłowni przy użyciu ciężarów, spalasz głównie glukozę, bowiem jest najłatwiej dostępnym źródłem energii, której potrzebujesz na paręnaście sekund. Proces utlenienia tłuszczy przebiega w znacznie dłuższym czasie.

Co prawda cały mechanizm spalania tłuszczu w warunkach tlenowych zaczyna się od pierwszej minuty treningu, jednak organizm jest w stanie czerpać energię z tłuszczy dopiero po określonym czasie i najczęściej nie wcześniej niż po 20 minutach od treningu tlenowego.

Nikt nie wyciska sztangi przez 20 minut non-stop, mając przy tym tętno na poziome 60–70 proc., a właśnie w takim zakresie organizm zaczyna pobierać energię z tkanki tłuszczowej. Do treningu siłowego wykorzystywana jest energia ATP, którą pożytkujesz przez parę sekund, dlatego też często stosuje się suplementację kreatyną, aby zwiększyć zasoby ATP i ułatwić sobie trening.

Wybierasz bieganie? Według badań jest to najefektywniejsza forma treningu kardio. Najszybciej spalasz kalorie i najszybciej dojdziesz do upragnionego efektu.

Bieganie jest o tyle korzystniejsze niż np. rowerek na siłowni, iż biegniesz w warunkach, które nakazują ci teren bądź pogoda. Znacznie trudniej biegnie się pod wiatr niż pedałuje w klubie.

Również rodzaj terenu wpływa na efektywność treningu, np. bieg lekko pod górkę da się odczuć i to wyraźnie, tym bardziej gdy mija już 5 kilometr biegu.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM