Interwały

Zdjęcia z mojego treningu, po lewej stronie interwały po posiłku, po prawej spokojny bieg na czczo. Bieg w terenie na 10 km. Różnica w czasie pokonania dystansu jest bardzo zauważalna.

Ten artykuł ma 3 strony:

Trening kardio

Wszyscy mówią, "rób kardio", pytają "wykonujesz kardio"? A co to w ogóle jest? Trening kardio opiera się na treningu tlenowym, co oznacza, że podczas wysiłku głównie wykorzystujemy tłuszcz, który spala się w obecności tlenu. Jeśli wysiłek jest beztlenowy, wówczas spala się glukoza, czyli cukier.

W którym momencie organizm czerpie energię z glukozy, a w których z tłuszczy? Jeśli wykonujesz standardowy trening na siłowni przy użyciu ciężarów, spalasz głównie glukozę, bowiem jest najłatwiej dostępnym źródłem energii, której potrzebujesz na paręnaście sekund. Proces utlenienia tłuszczy przebiega w znacznie dłuższym czasie.

Co prawda cały mechanizm spalania tłuszczu w warunkach tlenowych zaczyna się od pierwszej minuty treningu, jednak organizm jest w stanie czerpać energię z tłuszczy dopiero po określonym czasie i najczęściej nie wcześniej niż po 20 minutach od treningu tlenowego.

Nikt nie wyciska sztangi przez 20 minut non-stop, mając przy tym tętno na poziome 60–70 proc., a właśnie w takim zakresie organizm zaczyna pobierać energię z tkanki tłuszczowej. Do treningu siłowego wykorzystywana jest energia ATP, którą pożytkujesz przez parę sekund, dlatego też często stosuje się suplementację kreatyną, aby zwiększyć zasoby ATP i ułatwić sobie trening.

Wybierasz bieganie? Według badań jest to najefektywniejsza forma treningu kardio. Najszybciej spalasz kalorie i najszybciej dojdziesz do upragnionego efektu.

Bieganie jest o tyle korzystniejsze niż np. rowerek na siłowni, iż biegniesz w warunkach, które nakazują ci teren bądź pogoda. Znacznie trudniej biegnie się pod wiatr niż pedałuje w klubie.

Również rodzaj terenu wpływa na efektywność treningu, np. bieg lekko pod górkę da się odczuć i to wyraźnie, tym bardziej gdy mija już 5 kilometr biegu.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Massy Arias: fitness receptą na depresję Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens?