Jak zwiększyć testosteron?

Paliwo dla Twojej męskości - przyspiesz produkcję testosteronu.

Każdy mężczyzna ma to coś, czego nie mają kobiety, co sprawia, że jesteśmy silni, sprawni i udaję nam się zbudować dobrej jakości masę mięśniową przy użyciu sztangi i hantli. Tak panowie, gdyby nie testosteron, bylibyście chudzi i bardzo ciężko byłoby wam wypracować masę mięśniową, nie wspominając już o biciu rekordu na ławeczce.

Testosteron odpowiada za wiele funkcji w organizmie człowieka, nie tylko sprawia, że jesteśmy silni, ale też wpływa na regeneracje organizmu, na spalanie tkanki tłuszczowej, to dzięki niemu gdy wylewamy siódme poty podczas kardio spalamy tłuszcz w obrębie brzucha, niski poziom testosteronu może równać się większym poziomem estrogenów, które są między innymi odpowiedzialne za gromadzenie tłuszczu w okolicach brzucha, czy też nawet klatki piersiowej.

Jak dbać o wysoki poziom tego cennego dla mężczyzna paliwa? Zanim zaufasz reklamom, które przekonują nas konsumentów, iż ich produkt wyniesie cię na wyżyny męskości, postaraj się naturalnie przyspieszyć produkcję testosteronu. Prócz genetyki, bo przecież każdy jest inny i każdy ma inny poziom tego hormonu, możesz naturalnie wspomóc produkcję testosteronu.

Zacznijmy od strony kulinarnej. Dieta, tutaj zaczniesz przyśpieszać swój testosteron. Najlepiej wpływa dieta o dodatnim bilansie kalorycznym, ponieważ po pierwsze dostarczamy odpowiednią ilość makroskładników nie pomijając przy tym zdrowych tłuszczy, które odgrywają kluczową rolę w produkcji testosteronu, to również możemy trenować dłużej, ciężej i z większymi ciężarami, co również przyczynia się do większych wyrzutów testosteronu po treningu.

Dieta powinna składać się z 5–6 posiłków, powinna być bogata w warzywa oraz owoce. W diecie powinny znaleźć się kwasy omega-3, które znajdziemy np. w rybach. Dieta bogata w kwas arachidonowy, który znajduję się w orzechach.

Stawiaj na produkty bogate w magnez np. kasze, pełnoziarniste pieczywo, czy gorzką czekoladę. Za wydzielanie testosteronu odpowiedzialna jest również witamina B6, oraz cynk. Witaminę B6 znajdziesz m.in. w bananach, w drobiu, czy fasoli, natomiast cynku szukaj w jajkach, pestkach dyni, czy w produktach mlecznych.

Jeśli już skupiasz uwagę w diecie, aby podwyższyć testosteron, musisz się również uchronić przed zamianą go przez organizm w niechciany estrogen. Powinieneś spożywać produkty bogate w indol-3-karbinol, najwięcej znajdziesz go w kalafiorze, kapuście, brokułach oraz brukselce.

Po diecie czas na trening. Tutaj sprawdzi się typowy trening kulturystyczny z użyciem dużych ciężarów z mniejszą ilością powtórzeń, tak aby stymulować wszystkie włókna mięśniowe, te wolno i szybko-kurczliwe. Skróć przerwy do 1 minuty, wg badań taki czas na odpoczynek jest wystarczający do regeneracji mięśni przed następną serią, oraz organizm produkuję najwięcej testosteronu oraz hormonu wzrostu po 1 minutowej przerwie między seriami.

Jeśli chodzi o treningi kardio, najlepiej sprawdzi się tutaj trening interwałowy o wysokiej intensywności np. sprinty. Trening powinien trwać maksymalnie 20 minut. Długie treningi typowo tlenowe trwające nawet godzinę i wykonywane na czczo, mogą obniżać wydzielanie testosteronu poprzez zwiększone wydzielanie kortyzolu. Jeśli zależy ci na dużej muskulaturze, wykonuj trening o zmiennej intensywności, jeśli biegasz, wykonaj 10 sekundowy sprint, po czym odpocznij 20 sekund, całość powtórz 20 razy. Doskonałym porównaniem w sporcie – spójrz na sprinterów i porównaj ich do maratończyków.

Suplementy diety – oczywiście wyżej wymienione witaminy, czy minerały jak cynk i magnez, możesz uzupełniać poprzez suplementy diety. Najlepszym tego typu specyfikiem na rynku jest tak zwane ZMA, które jest połączeniem magnezu, cynku oraz witaminy B6.

ZMA przyjmuj zawsze przed snem, aby wspomóc nocną regenerację, oraz zwiększyć produkcję testosteronu. Najwięcej testosteronu organizm wydziela w nocy i po ciężkim intensywnym treningu. Nie zapomnij również o witaminę D3, która również wpływa na produkcję testosteronu, nie bez przyczyny nazywaną „witaminą życia”.

Nie wierz we wszystkie reklamujące się suplementy na podniesienie testosteronu, bez zdrowej diety i konkretnego treningu nie podwyższysz jego poziomu.

Staraj się również unikać stresu, który wpływa negatywnie na produkcję tego cennego męskiego hormonu i oczywiście nie żałuj sobie sypialnianego kardio z partnerką.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM