Trener personalny poszukiwany, czy warto?

Rozpoczynamy przygodę z klubem fitness. Chcemy zmienić swoje życie, przejść na zdrowszy tryb życia, zacząć być bardziej aktywnym i nie jest tutaj mowa i spacerze w parku. Postanawiasz, że zaczniesz ćwiczyć. Dobra, postanowienia postanowieniami, ale jak się za to zabrać? Potrzebujesz planu treningowego, diety, ale przede wszystkim musisz wiedzieć, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, aby nie zrobić sobie krzywdy, aby mięśnie rozwijały się prawidłowo i żeby siłownia w ogóle miała sens. Pomoże ci w tym trener personalny.

Nie wstydź się, gdy czegoś nie umiesz, nie od razu Rzym zbudowano. Od narodzin, aż po kres człowiek się uczy, podobnie jest, gdy rozpoczynamy przygodę na siłowni. Kupiłeś karnet, odpowiednią odzież i co dalej? Oczywiście sporo jest filmów i artykułów dotyczących prawidłowo wykonywania techniki ćwiczeń, jednak to jest tylko teoria, a co z praktyką? Gdy zepsuję ci się samochód oddajesz auto do mechanika, chcesz zacząć ćwiczyć i zmienić swoje ciało? Oddaj się w ręce profesjonalnego trenera.

Płacisz, więc wymagasz, sam wybierz odpowiedniego trenera. Dobry trener prócz kwalifikacji powinien posiadać nienaganną kulturę osobistą, powinien być uśmiechnięty i gotowy pomóc ci w zmaganiach, a nie tylko zainkasować wypłatę i stać koło ciebie. Dobry trener przeprowadzi z tobą wywiad, zapyta cię o dotychczasowy tryb życia, o twoje odżywianie, o dotychczasową aktywność fizyczną, czy stan zdrowia.

Musi ocenić, od czego w ogóle może rozpocząć pracę, aby nie zrobić ci krzywdy i żeby treningi przynosiły upragniony efekt. Liczy się komunikatywność. Powinien ułożyć dietę oraz trening wyłącznie pod ciebie. Pisze, układa, mierzy, konsultuje i wdraża. Na bieżąco ocenia twoje postępy. Koryguje technikę, asekuruje podczas ćwiczeń. Zły trener zamiast cię asekurować, patrzy się na ładną dziewczynę, która wykonuje przysiady, albo jego program treningowy z żywca jest przepisany z pierwszej strony w internecie.

Trening personalny jest godny polecenia przede wszystkim osobom, którym zależy na szybkim osiągnięciu celu. Poza tym bardzo przydatny okazać się może dla osób początkujących, które pod bacznym okiem trenera nauczą się poprawnego wykonywania wszystkich ćwiczeń, dowiedzą się sporo o zasadach treningu i poznają swoje ciało. Warto jednak pamiętać, że trening personalny może okazać się także rozwiązaniem doskonałym dla osób zaawansowanych, trenujących od dłuższego czasu, ale narzekających na brak efektów.

Ja polecałabym także treningi personalne wszystkim wracającym do ćwiczeń po dłuższej przerwie – indywidualna praca z trenerem pozwoli im na szybszy powrót do dawnej formy – a także ludziom starszym, którzy powinni szczególnie uważać na intensywność treningu z uwagi na możliwość kontuzji.

Komu potrzebny jest trener personalny? Nie tylko osobie, która nic nie potrafi, ale też dla tej, która nie umie się zmotywować do ćwiczeń. Osoba, która potrzebuję stałego nadzoru i kogoś kto przytrzyma bata, dopilnuje abyśmy zrealizowali cele treningowe.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM