Niezdrowe jedzenie

Niezdrowe śniadania — co jemy najczęściej?

Dieta, dieta i jeszcze raz dieta ! Zdrowe odżywianie jest kluczem do wszystkiego. Czy trenujesz siłowo, wytrzymałościowo, czy walczysz z żelastwem na siłowni, czy zakładasz buty do biegania, zawsze najważniejsza będzie dieta ! To od niej zależy czy schudniemy, bądź nabierzemy masy mięśniowej.

To od niej zależy czy będziesz miał energie na cały dzień. Pamiętaj, że jedzenie nie tylko odżywia twoje ciało, ale i mózg !

Największym błędem ludzi przechodzących na dietę odchudzającą jest niejedzenie posiłków, omijanie ich, bądź zbyt niski podaż kalorii. Jest to oczywiście karygodny błąd. Głodząc się, zabijamy nasz organizm.

Faktycznie na samym początku szybko zaczniemy tracić na wadzę, jednak z czasem, nasz metabolizm mocno zwolni i wskazówka na wadzę przestanie schodzić w dół. Co gorsza, nasze ciało zacznie umierać i nasz mózg również. Brak jedzenia to brak ważnych makroskładników jak i mikroskładników dla naszego organizmu, oraz ubytek cennych witamin bez których wiele procesów w naszym ciele nie miałaby w ogóle zajścia.

Wiele osób, nawet ci którzy nie są na diecie, pomijają śniadanie. Zdarza się, że pierwszy posiłek zjadają trzy, cztery godziny po obudzeniu. Bez paliwa nie ma mocy ! Poziom kortyzolu największy jest po treningu i po przebudzeniu, dlatego tak ważne jest śniadanie, aby szybko móc przezwyciężyć ten negatywny dla nas hormon i aby nasz organizm zaczął produkować te, które są dla nas niezwykle cenne, jak np. testosteron. Po jedzeniu wydzielamy hormon szczęścia, najlepszym efektem do uzyskania dopaminy jest jedzenie gorzkiej czekolady.

Co powinno trafić na nasz talerz rano, aby dać nam dobry start dla organizmu oraz umysłu ? Jak już wspominałem najbardziej niezdrowym rozwiązaniem jest pominięcie pierwszego posiłku. Jeszcze innym często spotykanym błędem jest rozpoczęcie dnia od kawy i papierosa, a później fundowanie organizmowi głodówkę przez najbliższe godziny.

Gdy już jednak coś jemy, popularnym śniadaniem jest biała bułka z masłem lub białe pieczywo. Za obkład najczęściej towarzyszy temu jeden plasterek szynki, bądź żółtego sera i już. Inni wybierają słodkie przekąski, najczęściej drożdżówkę. Ok., cukier prosty ze smakołyka szybko uzupełni nasz glikogen, który po nocce faktycznie jest uszczuplony, ale co dalej ? Drożdżówka nie jest przecież skarbnicą witamin, ani węglowodanów złożonych, które dadzą nam energie na resztę czasu, aż do drugiego posiłku.

Stawiajmy na produkty zawierające węglowodany o wolniejszym rozkładzie. Znaleźć je możemy np. w bułkach lub chlebie z mąki żytniej. Dobrym rozwiązaniem są też płatki owsiane. Zalane mlekiem z dodatkiem owoców oraz przypraw jak imbir czy cynamon, z odżywką białkową i orzechami są doskonałym starterem naszego dnia. Pełnowartościowe śniadanie obfite w węglowodany proste, złożone, w białko i zdrowe tłuszcze pochodzące z orzechów. Tutaj możemy mówić o pełnej gamie makro i mikroskładników. Kupuj płatki owsiane i przygotuj je sam, typowe sklepowe płatki błyskawiczne ni jak się mają do zdrowej przekąski.

  • Białe pieczywo zamień na razowe.
  • Gotowe płatki śniadaniowe na owsiane, bądź jaglane.
  • Margarynę zamień na masło orzechowe.
  • Drożdżówkę zamień na owoce. Zakres masz tutaj dowolny i spory wybór- jabłka, banany, pomarańcze, truskawki, rodzynki. Wszystkie słodkie, a dużo zdrowsze niż drożdżówka.
  • Pij herbatę zieloną, zamiast zwykłej – znajdziesz w niej więcej przeciwutleniaczy, a także napędzisz poranny metabolizm.
  • Nie zaczynaj dnia od kubka kawy – kofeina przyjmowana na pusty żołądek może wywołać problemy żołądkowe.
  • Wybieraj jogurty naturalne i dobierz do nich produkty według uznania, nie kupuj owocowych jogurtów, w który nie ma owoców, a jedynie aromaty. Czysta chemia.
  • Postaw na chudą szynkę z indyka, bądź kurczaka – więcej białka, mniej tłuszczu ! Cenne proteiny budujące twoje mięśnie !
  • Odstaw mleczną czekoladę, wybierz gorzką – jest zdrowsza, ma mniej cukru, więcej kakao i niższy indeks glikemiczny.

Przykładowe menu na zdrowe śniadanie

  • 70 gramów płatków owsianych zalanych wodą
  • 30 gramów odżywki białkowej
  • 20 gramów orzechów (dowolny wybór)
  • garść rodzynek
  • pół banana
  • łyżeczka kakao
  • łyżeczka cynamonu

Idealne pełnowartościowe śniadanie na początek dnia ! Pamiętaj aby Twoje śniadanie było pełnowartościowe, czyli zawierało węglowodany, białko oraz zdrowe tłuszcze.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL