Postaw na przyprawy

Jak większość z Was wie, cały efekt zaczyna się w kuchni. Efekt oczywiście naszych treningowych zmagań, najważniejsza jest dieta, w 70% od niej zależy nasz końcowy sukces, oraz to, czy mamy siły nie tylko podczas treningu, ale i w codziennym życiu.

123RF

Trening to 1–2 godzinny dziennie, a co z resztą czasu? Bez odpowiednio zbilansowanej diety daleko nie zajdziesz. Jesz zbyt rygorystycznie, bo chcesz szybko schudnąć? Omijasz więc posiłki oraz nie spożywasz zdrowych tłuszczy. Efekt? Szybki spadek wagi, lecz tylko w początkowym okresie, a później?

Zmęczenie, słaba regeneracja, brak sił na trening, brak chęci do życia, zaburzona gospodarka hormonalna (bez tłuszczu zaburzasz wydzielanie ważnych hormonów) i wiele innych. Skrajne wyczerpanie może doprowadzić do omdlenia, a nawet śmierci.

Dlatego na każdym kroku słyszysz, że dieta jest najważniejsza, napisze to i ja, tak! Zdrowe odżywianie jest kluczowe, to jest nasza energia dla ciała oraz mózgu! Nie lekceważ tego pod żadnym przypadkiem.

Obecnie na rynku powstaje wiele preparatów tak zwanych spalaczy tłuszczu. O co w tym chodzi? Otóż produkty te zawierają w swoim składzie substancje, które pobudzają, które maksymalizują efekt termogenezy, oraz przyśpieszają metabolizm. Jakie substancje możemy w nich znaleźć?

Najpopularniejszą jest kofeina, zielona herbata, czy guarana, każda z wymienionych działa pobudzająco, oraz podnosi naszą termogenezę organizmu, ale wszystkie te produkty są syntetyczne, nie lepiej zatem postawić na to co naturalne Nic tak nie budzi jak zapach świeżo zaparzonej kawy, nic tak dobrze nie smakuje jak zielona herbata z cytryną. Zawsze powtarzałem, że suplementy pomagają w 5%. Po co łykać tabletki chemiczne, skoro możesz skorzystać z produktów naturalnych?

Innymi substancjami syntetycznymi są popularne przyprawy, skupmy się zatem na dodaniu tych przypraw do naszego codziennego menu w postaci naturalnej.

  1. Czarny pieprz – w swoim składzie zawiera substancje o nazwie „piperyna”. Wpływa ona głównie na podniesienie termogenezy organizmu, ale i w znaczący sposób poprawia trawienie, wpływa na proces lipolizy, czyli wykorzystaniu tłuszczu jako źródła energii oraz blokuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych. Syp dowoli do każdego posiłku, otrzymasz efekt uczucia ciepła, ciepło to bierze się z podwyższonej temperatury ciała, oraz wykorzystaniu tłuszczu białego, który magazynowany jest m.in. na brzuchu, czy udach.
  2. Pieprz cayenne – cenne źródło kapsaicyny – podobnie jak pieprz czarny, daje efekt termogeniczny, ale ponadto również usprawnia trawienie tłuszczy, wpływa na lipolizę, działa na układ odpornościowy, działa przeciwzapalnie oraz przeciwgrzybiczo. Bez problemu do kupienia w wersji zmielonej w saszetkach.
  3. Chili – zawiera jeszcze większą ilość naturalnej kapsaicyny, niż pieprz cayenne. Efekt wywołany przez kapsaicynę utrzymuję się długo po dostaniu się do organizmu. Uważaj jednak z ilością jednorazową. Zbyt duża dawka może podrażnić błony śluzowe żołądka. Doskonale przyśpiesza metabolizm spoczynkowy, oznacza to, iż nawet nie trenując spalasz więcej kalorii i w mniejszym stopniu nadmiar nie zostaje odłożony w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.
  4. Imbirprzeciwzapalny, bakeriobójczy, żółciopędny, rozgrzewający, napędzający metabolizm. Główne zalety cudownej przyprawy. Obniża ciśnienie krwi, regeneruje stawy, pomaga w odchudzaniu. Dodaj do dań głównych w celu napędzenia metabolizmu. Świetnie nadaję się na okresy jesienno-zimowe w celu ochrony nas przed wirusami, czy grypą.
  5. Kurkuma, kardamon, pietruszka – wspomagają głównie układ trawienny. Kurkuma ponadto zawiera kurkuminę, która oddziałuje na układ nerwowy, działa pobudzająco oraz spala tłuszcz. Pietruszka jest bogatym źródłem witaminy C, która działa jako tarcza ochronna dla naszego organizmu.
  6. Cynamon – źródło błonnika, czy żelaza. Pomaga w obniżeniu cholesterolu. Reguluje poziom cukru we krwi, staje na straży aby cukier na wzrastał zbyt wysoko. Przynosi ulgę stawom. Poprawia zapamiętywanie. Działa przeciwzapalnie oraz rozgrzewająco. Reguluje metabolizm.
  7. Kakao – cenne źródło magnezu, który jest odpowiedzialny za nasz układ nerwowy. Działa niczym afrodyzjak, dodaje sił witalnych, pobudza prawie tak samo skuteczne jak kawa, poprawia koncetrację, redukuję stres oraz wyczerpanie. Świetny do koktajlu przed i po-treningowego. Zachowaj jednak umiar, kakao ma sporo kalorii, jedna-dwie łyżeczki dziennie w zupełności wystarczą.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Ciasto gruszkowe Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn

Popularne w tym tygodniu:

Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Proste metody, które pomogą na nieszczelne jelito Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Mity żywieniowe, w które wierzą nawet dietetycy Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność Co dzieje się w organizmie, gdy rezygnujesz z mięsa Starożytne sposoby na odkwaszenie organizmu Produkty, które sieją spustoszenie w twoich jelitach 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych