Niewłaściwe nawyki - co utrudnia odchudzanie?

na każdym kroku nękają nas promotorzy zdrowego tryby życia, zdrowej sylwetki i oczywiście zgubienia tu i ówdzie niechcianego balastu w postaci tłuszczyku, zwłaszcza z brzucha i bioder.

Męczymy się, wylewamy siódme poty, trzymamy dietę, a przynajmniej tak nam się wydaje i nie widzimy znaczącej poprawy w naszej sylwetce. Dwa, trzy tygodnia ćwiczeń i co? Zero efektów, o co tutaj chodzi.
Przede wszystkim nie odchudzisz się w tydzień. Ba, nawet w dwa. Odchudzanie to wolny proces, a przynajmniej nie powinno się odchudzać szybciej niż 1kg na tydzień, aby było to zdrowe odchudzanie i jeśli nie chcesz mieć efektu jojo, czyli szybko powrót do swojej starej wagi, gdy np. przestaniemy ćwiczyć. Bądź cierpliwy !

Zła dieta – 80% sukcesu to dieta. Cóż z tego iż spalimy 500 kcal na siłowni, jak zjemy w ciągu dnia o 500 za dużo i nasza waga nie ulegnie zmianie? Zacznij od rozpisania diety przez dietetyka, który wyliczy twoje zapotrzebowanie kaloryczne i ustali ujemny bilans dla twojej diety w ciągu dnia, oraz tygodnia. Bez deficytu kalorycznego nigdy nie schudniesz!

Złe nawyki żywieniowe – przykazanie nr 1, nie podjadaj. Jeśli już jesteś głodny i nie możesz wytrzymać, między posiłkami jedz warzywa. Przegryź marchewkę, zjedz pomidora, ewentualnie garść orzechów. Nigdy nie jedz batoników czy cukierków.

Odpowiednie nawodnienie – zwróć uwagę na ilość spożywanych płynów, wypijaj minimum 2 litry wody dziennie! Właśnie, wody! Pij wodę lub herbaty ziołowe czy zieloną. Unikaj napojów gazowanych i słodzonych. W jednej puszcze coli jest aż 33 gramy cukru czyli ok. 130 kcal! Wypijasz litr coli dziennie? Właśnie zaserwowałeś sobie prawie 100 gramów cukru, czyli 400 kcal.

Ruszaj się - wspomóż swoje odchudzanie nie tylko dietą, ale i aktywnością fizyczną. Nudzi cię siłownia? Ok, spróbuj czegoś innego, może bieganie, jazda na rowerze, a może pływalnia? Połącz przyjemność z pożytecznym, zabierz dzieci, czy dziewczynę na basen. Nie siedź przez cały dzień, a jeśli masz pracę, w której siedzisz 8 godzin za biurkiem, wstań co godzinę i zrób parę pajacyków i przysiadów. Siedzenie spowalnia nasz metabolizm i w większym stopniu zagraża nasz stan zdrowia np. cukrzycą drugiego typu.

Niedobór witamin – szczególnie wapnia, magnezu, potasu i sodu oraz chromu. Wpływają one na gospodarkę wodną organizmu, oraz na hormony odpowiedzialne za apetyt. A wiadomo, im większy apetyt, tym trudniej jest nam się powstrzymać przed zjedzeniem ulubionego sernika.

Jedz regularnie – niejedzenie nie tylko spowalnia metabolizm, ale i często powoduję odkładanie się tłuszczu, gdy zjemy posiłek po długim poście. Długie przerwy w jedzeniu wpływają również na poziom cukru we krwi, a co za tym idzie na napady wilczego głodu. Unikaj produktów o wysokim indeksie glikemicznym i mocno przetworzonych jak gotowe płatki śniadaniowe (zastąp je np. owsianymi) czy biała bułka albo batoniki. Fakt, szybko nimi uzupełnisz energię oraz odsuniesz uczucie głodu, jednak z taką samą szybkością on do ciebie wróci. Postaw na produkty zawierające węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym, jak np. brązowy ryż, razowy makaron, czy płatki owsiane.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Wysypiaj się – może wydawać się dziwne, ale niewyspanie również powoduję wolniejsze odchudzanie. Dlaczego? Ponieważ gdy śpimy nasz organizm wytwarza hormony odpowiedzialne za spalanie tłuszczu takie jak np. hormon wzrostu czy testosteron. Im mniej tym hormonów, tym mniej siły masz na trening, a co za tym idzie, skuteczna walkę z nadwagą.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Motywuj się – zapisuj co tydzień swoje postępy treningowe, czy też wynik na wadzę. Nagradzaj się za tydzień trzymania diety np. małym ciasteczkiem, czy gorzką czekoladą. Cały czas motywuj się i napędzaj do działań. Nie zniechęcaj się jeśli na początku będzie ciężko, a uwierz mi, że będzie.

Myśl perspektywicznie, patrz w przód i pomyśl jak będziesz wyglądać za dwa, trzy miesiące albo za pół roku, jeśli będziesz trzymać się wyznaczonego planu.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki-AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający koktajl z selera Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi