Trener personalny poszukiwany, czy warto?

Rozpoczynamy przygodę z klubem fitness. Chcemy zmienić swoje życie, przejść na zdrowszy tryb życia, zacząć być bardziej aktywnym i nie jest tutaj mowa i spacerze w parku. Postanawiasz, że zaczniesz ćwiczyć. Dobra, postanowienia postanowieniami, ale jak się za to zabrać? Potrzebujesz planu treningowego, diety, ale przede wszystkim musisz wiedzieć, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, aby nie zrobić sobie krzywdy, aby mięśnie rozwijały się prawidłowo i żeby siłownia w ogóle miała sens. Pomoże ci w tym trener personalny.

Nie wstydź się, gdy czegoś nie umiesz, nie od razu Rzym zbudowano. Od narodzin, aż po kres człowiek się uczy, podobnie jest, gdy rozpoczynamy przygodę na siłowni. Kupiłeś karnet, odpowiednią odzież i co dalej? Oczywiście sporo jest filmów i artykułów dotyczących prawidłowo wykonywania techniki ćwiczeń, jednak to jest tylko teoria, a co z praktyką? Gdy zepsuję ci się samochód oddajesz auto do mechanika, chcesz zacząć ćwiczyć i zmienić swoje ciało? Oddaj się w ręce profesjonalnego trenera.

Płacisz, więc wymagasz, sam wybierz odpowiedniego trenera. Dobry trener prócz kwalifikacji powinien posiadać nienaganną kulturę osobistą, powinien być uśmiechnięty i gotowy pomóc ci w zmaganiach, a nie tylko zainkasować wypłatę i stać koło ciebie. Dobry trener przeprowadzi z tobą wywiad, zapyta cię o dotychczasowy tryb życia, o twoje odżywianie, o dotychczasową aktywność fizyczną, czy stan zdrowia.

Musi ocenić, od czego w ogóle może rozpocząć pracę, aby nie zrobić ci krzywdy i żeby treningi przynosiły upragniony efekt. Liczy się komunikatywność. Powinien ułożyć dietę oraz trening wyłącznie pod ciebie. Pisze, układa, mierzy, konsultuje i wdraża. Na bieżąco ocenia twoje postępy. Koryguje technikę, asekuruje podczas ćwiczeń. Zły trener zamiast cię asekurować, patrzy się na ładną dziewczynę, która wykonuje przysiady, albo jego program treningowy z żywca jest przepisany z pierwszej strony w internecie.

Trening personalny jest godny polecenia przede wszystkim osobom, którym zależy na szybkim osiągnięciu celu. Poza tym bardzo przydatny okazać się może dla osób początkujących, które pod bacznym okiem trenera nauczą się poprawnego wykonywania wszystkich ćwiczeń, dowiedzą się sporo o zasadach treningu i poznają swoje ciało. Warto jednak pamiętać, że trening personalny może okazać się także rozwiązaniem doskonałym dla osób zaawansowanych, trenujących od dłuższego czasu, ale narzekających na brak efektów.

Ja polecałabym także treningi personalne wszystkim wracającym do ćwiczeń po dłuższej przerwie – indywidualna praca z trenerem pozwoli im na szybszy powrót do dawnej formy – a także ludziom starszym, którzy powinni szczególnie uważać na intensywność treningu z uwagi na możliwość kontuzji.

Komu potrzebny jest trener personalny? Nie tylko osobie, która nic nie potrafi, ale też dla tej, która nie umie się zmotywować do ćwiczeń. Osoba, która potrzebuję stałego nadzoru i kogoś kto przytrzyma bata, dopilnuje abyśmy zrealizowali cele treningowe.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 10-minutowy trening wzmacniający organizm Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Przestrzeń, która motywuje Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini Triaction by Triumph - kolekcja idealna, dla każdej aktywnej kobiety American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Pupa w Ogniu - Super zestaw na Pośladki

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?