Domowe sposoby na rozgrzanie organizmu zimą

Domowe sposoby na rozgrzanie organizmu. Inspiracje czerpane z cudownych właściwości imbiru.

Zima, zima, zima, dla wielu zmora i najgorsza pora roku. Przyznaję się, też nie lubię zimy. Jestem ciepło-lubny, nic na to nie poradzę. Nie lubię powrotów do domu, gdy jestem przemarznięty. W głowie tlą mi się tylko pomysły, jak się rozgrzać tą zimową porą. Pierwsza myśl – gorąca herbata!

STOP! Herbata tylko złudnie ogrzewa organizm, działa wręcz zupełnie odwrotnie, ochładza go. Dzieję się tak za sprawą włączenia przez organizm trybu regulacji temperatury. Im jest cieplej, tym organizm stara się schłodzić nasze ciało do temperatury wyjściowej. Ale.. sprawa nabiera zupełnie innego obrotu, gdy do naszej herbaty dodamy… imbir. Tak, właśnie imbir w herbacie sprawi, iż skutecznie ogrzejemy nasz organizm, nie bojąc się o nadchodzące dreszcze z zimna.

Imbir, a co to właściwie jest?

Świeży, mielony, marynowany – do wyboru do koloru. Koniecznie włącz go do swojego jadłospisu. Tradycyjna wschodnia medycyna poleca imbir jako panaceum na wszelkie problemy z trawieniem. Lista zalet tej rośliny jest imponująco długa. Imbir pobudza wydzielanie soków żołądkowych, działa żółciopędnie i rozkurczowo, poprawia krążenie, rozgrzewa, a nawet uznawany jest za afrodyzjak

Jak przygotować taką herbatkę rozgrzewającą?

Około 1cm korzenia imbiru należy obrać i zetrzeć na tarce, a następnie zalać wrzątkiem, przykryć i odstawić. Gdy nieco ostygnie, odcedzamy, możemy dodać miód. Herbatka jest ostra i rozgrzewająca, działa natychmiastowo!

Czy tylko herbatka? Przecież imbir nadaję się praktycznie do wszystkiego. Możemy dodać go do śniadania, obiadu, lub połączyć z innymi rozgrzewającymi przyprawami np. z chili czy cynamonem. Bardzo ciekawym przepisem jest tak zwane „ciepło wg pięciu przemian”. Czyli kawa ugotowana według Pięciu Przemian.

Przepis ten wywodzi się z chin i z koncepcji pięciu żywiołów. W skład gotowanej, silnie rozgrzewającej kawy wchodzą przyprawy takie jak imbir, cynamon oraz goździki. Połączenie cynamonu i imbiru pobudza ruch żywiołów w organizmie i właśnie przez to silnie rozgrzewa nasz organizm. Dodatkową przeciwdziała przeziębieniom.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Mamy już kawę, czy herbatę z imbirem, który nasz rozgrzewa, jak sobie jeszcze dopomóc z takim zestawem? Zabrać kubek gorącej herbaty i przygotować sobie gorącą kąpiel. Po wychłodzeniu kurczą się naczynia krwionośne, co sprzyja wnikaniu zarazków do organizmu. Zrób mu ciepłą kąpiel albo wymocz zmarznięte nogi w gorącej wodzie z dodatkiem gruboziarnistej soli. Rozgrzewamy się i regenerujemy po ciężkim treningu i przejściu z klubu fitness do domu.

Zjedz coś, a dokładniej pożywny rosołek z kury. Zwany też penicyliną w garnku. To doskonały sposób na rozgrzanie organizmu. Rosół zmniejsza wydzielania śluzu, łagodzi katar, kaszel i ból gardła. Pamiętajmy, że dzieci nie powinny jeść wywarów sporządzanych na kościach, bo gromadzą się w nich pozostałości leków weterynaryjnych i antybiotyków. Dlatego rosół najlepiej ugotować na samym mięsie z włoszczyzną. Dodaj do niego oczywiście imbir.

Zupy na diecie


Przygotuj syrop z cebuli, cytryny i imbiru

Będziesz potrzebować — dwóch dużych cebul, korzeń imbiru, pól cytryny w skórce oraz dla uznania i poprawy smaku – dowolny słodzik, np. stewie.

Cebulę obrać i pokroić w krążki, cytrynę sparzyć i dokładnie umyć, imbir obrać lub wyszorować i pokroić w plasterki. W wybranym pojemniku/słoiku ułożyć warstwę cebuli, posypać stewią, następnie kolejną warstwę cebuli, ponownie posypać stewią. Następna warstwa to imbir, stewia. Na wierzch układamy plastry cytryny, które również posypujemy stewią. Zamykamy słoik, lub przykrywamy gazą. Odkładamy w ciepłe miejsce na co najmniej 5 godzin, a najlepiej na noc. Powstały syrop odlewamy, lub przecedzamy przez gazę.

Poza tym, pamiętaj aby zawsze ciepło się ubierać, chroń swoje ciało przez wyziębieniem. Jak zadbać o rozgrzanie już wiesz.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

5 propozycji na zdrowe i dietetyczne ciasteczka Zdrowe kanapki z awokado 10 źródeł węglowodanów, o których warto wiedzieć Zdrowe odżywianie – czyli jak i co jeść żeby nie zbankrutować w 20 punktach Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Granola - sprzymierzeniec odchudzania czy przyczyna otyłości? Wegański fast food - tortilla Brownie z batatem i rodzynkami Chcesz schudnąć? Włącz do menu te superprodukty Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Dietetyczne kulki owsiane Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Przepis na „witaminowego shota” 5 fit śniadań z płatków owsianych Przekąski i desery dla sportowców Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Dietetyczny makaron z wędzonym łososiem Omlet z płatków owsianych Czekoladowe raw cake Chipsy z warzyw – pomysł na zdrową przekąskę Dietetyczna pizza w 10 minut

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 5 fit śniadań z płatków owsianych Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej 5 propozycji na zdrowe i dietetyczne ciasteczka Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Zdrowe kanapki z awokado