Domowe sposoby na rozgrzanie organizmu zimą

Domowe sposoby na rozgrzanie organizmu. Inspiracje czerpane z cudownych właściwości imbiru.

Zima, zima, zima, dla wielu zmora i najgorsza pora roku. Przyznaję się, też nie lubię zimy. Jestem ciepło-lubny, nic na to nie poradzę. Nie lubię powrotów do domu, gdy jestem przemarznięty. W głowie tlą mi się tylko pomysły, jak się rozgrzać tą zimową porą. Pierwsza myśl – gorąca herbata!

STOP! Herbata tylko złudnie ogrzewa organizm, działa wręcz zupełnie odwrotnie, ochładza go. Dzieję się tak za sprawą włączenia przez organizm trybu regulacji temperatury. Im jest cieplej, tym organizm stara się schłodzić nasze ciało do temperatury wyjściowej. Ale.. sprawa nabiera zupełnie innego obrotu, gdy do naszej herbaty dodamy… imbir. Tak, właśnie imbir w herbacie sprawi, iż skutecznie ogrzejemy nasz organizm, nie bojąc się o nadchodzące dreszcze z zimna.

Imbir, a co to właściwie jest?

Świeży, mielony, marynowany – do wyboru do koloru. Koniecznie włącz go do swojego jadłospisu. Tradycyjna wschodnia medycyna poleca imbir jako panaceum na wszelkie problemy z trawieniem. Lista zalet tej rośliny jest imponująco długa. Imbir pobudza wydzielanie soków żołądkowych, działa żółciopędnie i rozkurczowo, poprawia krążenie, rozgrzewa, a nawet uznawany jest za afrodyzjak

Jak przygotować taką herbatkę rozgrzewającą?

Około 1cm korzenia imbiru należy obrać i zetrzeć na tarce, a następnie zalać wrzątkiem, przykryć i odstawić. Gdy nieco ostygnie, odcedzamy, możemy dodać miód. Herbatka jest ostra i rozgrzewająca, działa natychmiastowo!

Czy tylko herbatka? Przecież imbir nadaję się praktycznie do wszystkiego. Możemy dodać go do śniadania, obiadu, lub połączyć z innymi rozgrzewającymi przyprawami np. z chili czy cynamonem. Bardzo ciekawym przepisem jest tak zwane „ciepło wg pięciu przemian”. Czyli kawa ugotowana według Pięciu Przemian.

Przepis ten wywodzi się z chin i z koncepcji pięciu żywiołów. W skład gotowanej, silnie rozgrzewającej kawy wchodzą przyprawy takie jak imbir, cynamon oraz goździki. Połączenie cynamonu i imbiru pobudza ruch żywiołów w organizmie i właśnie przez to silnie rozgrzewa nasz organizm. Dodatkową przeciwdziała przeziębieniom.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Mamy już kawę, czy herbatę z imbirem, który nasz rozgrzewa, jak sobie jeszcze dopomóc z takim zestawem? Zabrać kubek gorącej herbaty i przygotować sobie gorącą kąpiel. Po wychłodzeniu kurczą się naczynia krwionośne, co sprzyja wnikaniu zarazków do organizmu. Zrób mu ciepłą kąpiel albo wymocz zmarznięte nogi w gorącej wodzie z dodatkiem gruboziarnistej soli. Rozgrzewamy się i regenerujemy po ciężkim treningu i przejściu z klubu fitness do domu.

Zjedz coś, a dokładniej pożywny rosołek z kury. Zwany też penicyliną w garnku. To doskonały sposób na rozgrzanie organizmu. Rosół zmniejsza wydzielania śluzu, łagodzi katar, kaszel i ból gardła. Pamiętajmy, że dzieci nie powinny jeść wywarów sporządzanych na kościach, bo gromadzą się w nich pozostałości leków weterynaryjnych i antybiotyków. Dlatego rosół najlepiej ugotować na samym mięsie z włoszczyzną. Dodaj do niego oczywiście imbir.

Zupy na diecie


Przygotuj syrop z cebuli, cytryny i imbiru

Będziesz potrzebować — dwóch dużych cebul, korzeń imbiru, pól cytryny w skórce oraz dla uznania i poprawy smaku – dowolny słodzik, np. stewie.

Cebulę obrać i pokroić w krążki, cytrynę sparzyć i dokładnie umyć, imbir obrać lub wyszorować i pokroić w plasterki. W wybranym pojemniku/słoiku ułożyć warstwę cebuli, posypać stewią, następnie kolejną warstwę cebuli, ponownie posypać stewią. Następna warstwa to imbir, stewia. Na wierzch układamy plastry cytryny, które również posypujemy stewią. Zamykamy słoik, lub przykrywamy gazą. Odkładamy w ciepłe miejsce na co najmniej 5 godzin, a najlepiej na noc. Powstały syrop odlewamy, lub przecedzamy przez gazę.

Poza tym, pamiętaj aby zawsze ciepło się ubierać, chroń swoje ciało przez wyziębieniem. Jak zadbać o rozgrzanie już wiesz.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Te sygnały świadczą o tym, że musisz zmienić dietę Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka z ujemnymi kaloriami Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia Udar mózgu - po czym poznać, że zaskoczy nas w ciągu paru dni? Wigilijna kutia - znacie? Jak nie, to poznajcie Pierniczki bez glutenu, bez laktozy i bez jajek Dietetyczne święta Bożego Narodzenia – czy to możliwe? Pomysły na zdrowe bezmięsne obiady Dobry czas na picie białka Jak prawidłowo się nawadniać? BEZGLUTENOWE PIERNICZKI LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Zdrowe zimowe śniadania na ciepło Pierniczki Fit Home Made Wzmacniamy odporność zimą - czyli jak z posiłków czerpać zdrowie? ŚLEDŹ w OLEJU LNIANYM ... do walki z Twoim tłuszczykiem ! Polak mądry po szkodzie. Czyli jak uniknąć poświątecznej histerii Zielony sok z jarmużu, selera i ananasa Przepis na „witaminowego shota” Rozgrzewający koktajl na zimową aurę - wspomóż jelita! Czy to pora na pora? Witamina C nie leczy raka, a sportowcom szkodzi!

Popularne w tym tygodniu:

Udar mózgu - po czym poznać, że zaskoczy nas w ciągu paru dni? Sałatka z ujemnymi kaloriami Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Te sygnały świadczą o tym, że musisz zmienić dietę Spirulina. Hit czy Kit ? Dietetyczne muffiny czekoladowe z kaszy gryczanej Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto” DESER na PIĘKNĄ CERĘ Przepis na zdrowe ciasteczka migdałowe