Poświąteczne spalanie kalorii

Wszystkich cieszy okres świąteczny. Więcej wolnego czasu, mniej pracy, spotkania z bliskimi, prezent i oczywiście jedzenie, a raczej jego nadmiar. Nie wydaję mi się abyśmy w te trzy magiczne dni liczyli kalorie, ba, nawet nalegam abyśmy tego nie robili. Tak czy inaczej nadmiar świątecznych kalorii należałoby po prostu spalić, aby cieszyć się do końca roku formą na która pracowaliśmy przez dłuższy okres czasu.

W jaki sposób zaczniecie spalać kalorie, to pozostawiam Wam do wyboru, czy poprzez trening siłowy, czy aerobowy. Jak przyśpieszyć ten proces i spowodować, aby był jak najbardziej efektywny? Przyda się do tego parę suplementów.

Celujmy w spalacze tłuszczu. Spalacze mają za zadanie podnieść termogenezę naszego organizmu, uaktywnić procesy i połączenia dla lepszego wychwytywania i spalania komórek tłuszczowych, jak i dodać nam energii podczas ćwiczeń. Niemalże wszystkie obecnie dostępne preparaty na rynku posiadają w swoim składzie przede wszystkim wyciąg z zielonej herbaty, karnityne oraz kofeinę.

Naturalne spalacze tłuszczu

Zielona herbata przyspiesza przemianę materii i ma właściwości spalające tłuszcz, a co za tym idzie, wspomaga skuteczne odchudzanie. Oczywiście, samo picie zielonej herbaty nie wystarczy – należy wspomagać się nią podczas wykonywania ćwiczeń i w trakcie diety. Dopiero wtedy poziom spalania tłuszczu może zwiększyć się nawet o 17%, niż miałoby to miejsce bez zielonego wspomagania. Dodatkowo, zielona herbata obniża poziom lipidów, poprawia tolerancję wysiłku i sprawia, że szybciej się po nim regenerujemy.

Karnityna w organizmie odpowiedzialna jest za transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie przetwarzane są one w energię. Bierze również udział w metabolizmie węglowodanów oraz niektórych rozgałęzionych aminokwasów. W treningu ważne jest to, że karnityna ułatwia usuwanie z krwi wytworzonych w trakcie nadmiernego wysiłku cząsteczek mleczanu. Jest to ważne, gdyż nadmiar kwasu mlekowego we krwi obserwowany po takim wysiłku powoduje zmęczenie oraz zmniejszenie produkcji energii w postaci ATP.

Kofeina jak i zielona herbata również działa na nas pobudzająco. Zwiększa wytrzymałość, zwiększa czujność i koncentrację, sprawia, że ćwiczenia wydają się łatwiejsze.

Bez wątpienia przyda się również BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione. Wysyłają one sygnał do mózgu, aby ten podczas długiego wysiłku wykorzystywał rezerwy tłuszczowe w celach energetycznych. Dodatkowym plusem przyjmowania BCAA będzie ochrona naszych mięśni przed katabolizmem i wspomaganie anabolizmu. Aminokwasy też opóźniają uczucie zmęczenia treningowego, co w rezultacie pozwoli nam dłużej i efektywniej trenować, czyli – więcej spalonych kalorii.

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Aby spalać kalorie musimy jeść, tylko co? Najlepsze będą produkty białkowe. Postawmy zatem na odżywki białkowe typu izolat czy koncentrat serwatki. Dlaczego to jest takie ważne? Białko napędza metabolizm. Organizm potrzebuję więcej energii aby rozłożyć białko na aminokwasy, używa zatem więcej kalorii i nakręca nasz metabolizm, czyli spalamy jeszcze długo po zakończonych ćwiczeniach, dlatego dobrym wyborem jest spożycie odżywki białkowej zaraz po zakończeniu ćwiczeń.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki — AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Massy Arias: fitness receptą na depresję Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens?