Poświąteczne spalanie kalorii

Wszystkich cieszy okres świąteczny. Więcej wolnego czasu, mniej pracy, spotkania z bliskimi, prezent i oczywiście jedzenie, a raczej jego nadmiar. Nie wydaję mi się abyśmy w te trzy magiczne dni liczyli kalorie, ba, nawet nalegam abyśmy tego nie robili. Tak czy inaczej nadmiar świątecznych kalorii należałoby po prostu spalić, aby cieszyć się do końca roku formą na która pracowaliśmy przez dłuższy okres czasu.

W jaki sposób zaczniecie spalać kalorie, to pozostawiam Wam do wyboru, czy poprzez trening siłowy, czy aerobowy. Jak przyśpieszyć ten proces i spowodować, aby był jak najbardziej efektywny? Przyda się do tego parę suplementów.

Celujmy w spalacze tłuszczu. Spalacze mają za zadanie podnieść termogenezę naszego organizmu, uaktywnić procesy i połączenia dla lepszego wychwytywania i spalania komórek tłuszczowych, jak i dodać nam energii podczas ćwiczeń. Niemalże wszystkie obecnie dostępne preparaty na rynku posiadają w swoim składzie przede wszystkim wyciąg z zielonej herbaty, karnityne oraz kofeinę.

Naturalne spalacze tłuszczu

Zielona herbata przyspiesza przemianę materii i ma właściwości spalające tłuszcz, a co za tym idzie, wspomaga skuteczne odchudzanie. Oczywiście, samo picie zielonej herbaty nie wystarczy – należy wspomagać się nią podczas wykonywania ćwiczeń i w trakcie diety. Dopiero wtedy poziom spalania tłuszczu może zwiększyć się nawet o 17%, niż miałoby to miejsce bez zielonego wspomagania. Dodatkowo, zielona herbata obniża poziom lipidów, poprawia tolerancję wysiłku i sprawia, że szybciej się po nim regenerujemy.

Karnityna w organizmie odpowiedzialna jest za transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie przetwarzane są one w energię. Bierze również udział w metabolizmie węglowodanów oraz niektórych rozgałęzionych aminokwasów. W treningu ważne jest to, że karnityna ułatwia usuwanie z krwi wytworzonych w trakcie nadmiernego wysiłku cząsteczek mleczanu. Jest to ważne, gdyż nadmiar kwasu mlekowego we krwi obserwowany po takim wysiłku powoduje zmęczenie oraz zmniejszenie produkcji energii w postaci ATP.

Kofeina jak i zielona herbata również działa na nas pobudzająco. Zwiększa wytrzymałość, zwiększa czujność i koncentrację, sprawia, że ćwiczenia wydają się łatwiejsze.

Bez wątpienia przyda się również BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione. Wysyłają one sygnał do mózgu, aby ten podczas długiego wysiłku wykorzystywał rezerwy tłuszczowe w celach energetycznych. Dodatkowym plusem przyjmowania BCAA będzie ochrona naszych mięśni przed katabolizmem i wspomaganie anabolizmu. Aminokwasy też opóźniają uczucie zmęczenia treningowego, co w rezultacie pozwoli nam dłużej i efektywniej trenować, czyli – więcej spalonych kalorii.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Aby spalać kalorie musimy jeść, tylko co? Najlepsze będą produkty białkowe. Postawmy zatem na odżywki białkowe typu izolat czy koncentrat serwatki. Dlaczego to jest takie ważne? Białko napędza metabolizm. Organizm potrzebuję więcej energii aby rozłożyć białko na aminokwasy, używa zatem więcej kalorii i nakręca nasz metabolizm, czyli spalamy jeszcze długo po zakończonych ćwiczeniach, dlatego dobrym wyborem jest spożycie odżywki białkowej zaraz po zakończeniu ćwiczeń.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki — AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej - burpees, przysiady Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Sposoby regeneracji organizmu po treningu Najpopularniejsze treningi Mel B - trening brzucha, nóg, cool down Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie 5 sposobów na wzmocnienie motywacji do zmiany sylwetki Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia