Poświąteczne spalanie kalorii

Wszystkich cieszy okres świąteczny. Więcej wolnego czasu, mniej pracy, spotkania z bliskimi, prezent i oczywiście jedzenie, a raczej jego nadmiar. Nie wydaję mi się abyśmy w te trzy magiczne dni liczyli kalorie, ba, nawet nalegam abyśmy tego nie robili. Tak czy inaczej nadmiar świątecznych kalorii należałoby po prostu spalić, aby cieszyć się do końca roku formą na która pracowaliśmy przez dłuższy okres czasu.

W jaki sposób zaczniecie spalać kalorie, to pozostawiam Wam do wyboru, czy poprzez trening siłowy, czy aerobowy. Jak przyśpieszyć ten proces i spowodować, aby był jak najbardziej efektywny? Przyda się do tego parę suplementów.

Celujmy w spalacze tłuszczu. Spalacze mają za zadanie podnieść termogenezę naszego organizmu, uaktywnić procesy i połączenia dla lepszego wychwytywania i spalania komórek tłuszczowych, jak i dodać nam energii podczas ćwiczeń. Niemalże wszystkie obecnie dostępne preparaty na rynku posiadają w swoim składzie przede wszystkim wyciąg z zielonej herbaty, karnityne oraz kofeinę.

Naturalne spalacze tłuszczu

Zielona herbata przyspiesza przemianę materii i ma właściwości spalające tłuszcz, a co za tym idzie, wspomaga skuteczne odchudzanie. Oczywiście, samo picie zielonej herbaty nie wystarczy – należy wspomagać się nią podczas wykonywania ćwiczeń i w trakcie diety. Dopiero wtedy poziom spalania tłuszczu może zwiększyć się nawet o 17%, niż miałoby to miejsce bez zielonego wspomagania. Dodatkowo, zielona herbata obniża poziom lipidów, poprawia tolerancję wysiłku i sprawia, że szybciej się po nim regenerujemy.

Karnityna w organizmie odpowiedzialna jest za transport kwasów tłuszczowych do mitochondriów, gdzie przetwarzane są one w energię. Bierze również udział w metabolizmie węglowodanów oraz niektórych rozgałęzionych aminokwasów. W treningu ważne jest to, że karnityna ułatwia usuwanie z krwi wytworzonych w trakcie nadmiernego wysiłku cząsteczek mleczanu. Jest to ważne, gdyż nadmiar kwasu mlekowego we krwi obserwowany po takim wysiłku powoduje zmęczenie oraz zmniejszenie produkcji energii w postaci ATP.

Kofeina jak i zielona herbata również działa na nas pobudzająco. Zwiększa wytrzymałość, zwiększa czujność i koncentrację, sprawia, że ćwiczenia wydają się łatwiejsze.

Bez wątpienia przyda się również BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione. Wysyłają one sygnał do mózgu, aby ten podczas długiego wysiłku wykorzystywał rezerwy tłuszczowe w celach energetycznych. Dodatkowym plusem przyjmowania BCAA będzie ochrona naszych mięśni przed katabolizmem i wspomaganie anabolizmu. Aminokwasy też opóźniają uczucie zmęczenia treningowego, co w rezultacie pozwoli nam dłużej i efektywniej trenować, czyli – więcej spalonych kalorii.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Aby spalać kalorie musimy jeść, tylko co? Najlepsze będą produkty białkowe. Postawmy zatem na odżywki białkowe typu izolat czy koncentrat serwatki. Dlaczego to jest takie ważne? Białko napędza metabolizm. Organizm potrzebuję więcej energii aby rozłożyć białko na aminokwasy, używa zatem więcej kalorii i nakręca nasz metabolizm, czyli spalamy jeszcze długo po zakończonych ćwiczeniach, dlatego dobrym wyborem jest spożycie odżywki białkowej zaraz po zakończeniu ćwiczeń.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki — AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie

Popularne w tym tygodniu:

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka Uprawianie seksu spowalnia proces starzenia Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Kocha czekoladę, nie stroni od alkoholu. Oto dlaczego zachowuje perfekcyjną sylwetkę Instagramowy Fitness