Święta bez dodatkowych kilogramów

Jak ustrzec się nadmiaru kilogramów po świątecznej diecie ? Cały rok pracowaliśmy na nasza sylwetkę, warto byłoby przestrzegać paru zasad przy świątecznym jedzeniu, aby zniwelować skutki odstąpienia od codziennej diety.

Pierwszym czynnikiem ludzkim, nad którym powinniśmy popracować, to pojęcia obżarstwa. Nie musimy od razu rzucać się na jedzenie i pochłaniać tysięcy kalorii. Broń Boże nie każe nikomu liczyć kalorii, jednak trzeba pamiętać o tym iż potrawy wigilijne są bardziej kaloryczne i zawierają więcej tłuszczu niż w codziennej zbilansowanej diecie.

Co w takim razie robić i czego przestrzegać?

Nie jedz do syta, pamiętaj o umiarze

Pierwsza ważna zasady, jedzmy często, ale mało. Nie odchodźmy od stołu z poczuciem zapchanego brzucha. Nadmiar kalorii nasz organizm zmagazynuję w postaci zapasowej tkanki tłuszczowej, ponadto duże porcje jedzenia spowolnią nasz metabolizm.

Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać?

Nie dokładaj innych źródeł tłuszczu

Nie ma sensu w tym okresie spożywać dodatkowo orzechów, czy produktów podobnych typu masło orzechowe, migdałowe itp. Nie dodawaj do posiłków oliwy z oliwek. Na wigilijnym stole z pewnością nie zabraknie tłustej ryby, czy makowca z niezdrowymi tłuszczami.

Nie łącz wigilijny potraw z deserem

Kawa, deser podczas świat, nieuniknione, pamiętaj jednak o tym, aby spożywać te przyjemności dla podniebienia pomiędzy posiłkami. Nie opychaj się słodkościami przed głównym posiłkiem, jak i zaraz po.

Przekąski i desery dla sportowców

Unikaj alkoholu

Lampka wina, kieliszek wysoko-procentowego trunku ? OK, ale niech na jednym się skończy. Ułatwi ci to trawienie, jednak nadmierna ilość wpłynie negatywnie na twoją przemianę materii oraz zafundujesz sobie sporą dawkę pustych kalorii.

Idź na spacer

Kto powiedział, że podczas świąt tylko i wyłącznie siedzimy, jemy i nie ruszam się ? Zaproś rodzinę na wspólny spacer. Godzina spaceru dotleni twój mózg, poprawi krążenie krwi, spalisz dodatkowe kalorie i napędzisz przemianę materii. Rusz się i to najlepiej od razu po jedzeniu.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Wybór produktów

Staraj się nie łączyć produktów z dużą ilością węglowodanów z dużą ilością tłuszczy. Wybierz rybę i lekka sałatkę, albo wypij barszcz z makaronem.

Wspomóż się tradycyjnymi metodami

Pij zieloną herbatę, nie pij słodzonych napojów, nie dosładzaj kawy, herbaty. Dopraw dania chili bądź ostrą papryką aby przyspieszyć metabolizm. Dopraw domowe wypieki cynamonem, aby ustabilizować poziom insuliny we krwi.

Mała porcja deseru

Nie jedz od razu pół kilo makowca, czy innych produktów zawierających wysoką ilość cukrów prostych z wysokim indeksem glikemicznym. Wysoki indeks równa się wysoki poziom cukru we krwi i zmagazynowanie cukru w komórkach tłuszczowych.

Wspomóż się suplementacją

Warto w te dni zaopatrzyć się w tak zwane Fat Transportery, HCA, Chitosan czy L-Karnitynę. Fat transport ma za zadanie wychwytywać tłuszcz i zamieniać je jako źródło energii.

  • L- Karnityna – Związek ten jest odpowiedzialny za transport długich łańcuchów kwasów tłuszczowych do mitochondriów, co w praktyce oznacza, że zamienia ona zjadane przez Ciebie posiłki w energię. Tym samym L-karnityna reguluje poziomu lipidów, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej i nie pozwala na magazynowanie tłuszczu. Ponadto usuwa toksyny powstające przy nadmiarze kwasów tłuszczowych krótko- i średniołańcuchowych
  • HCA - powoduje ograniczenie syntezy nowych kwasów tłuszczowych i nasila ich utlenianie. Blokuje powstawanie tłuszczu z węglowodanów.. HCA (hydroksykwas cytrynowy) - blokuje powstawanie tłuszczu z węglowodanów i białek. HCA może stymulować odczuwanie sytości i przyczyniać się do wolniejszego występowania uczucia łaknienia. Ma to przełożenie na ilość konsumowanej w ciągu dnia żywności.
  • Chitosan — Chitosan posiada naturalne właściwości wiązania tłuszczów absorbując wielokrotnie tłuszcz w proporcji 1g chitosanu do 4–10 g tłuszczu. Spożywany przed posiłkiem wiąże tłuszcz z pożywienia blokując wchłanianie go do tkanek. Cząsteczki chitosanu nie strawione są wydalane przez organizm.

Spalacze tłuszczu

Spalacze tłuszczu to suplementy diety, których celem jest przyspieszenie przemiany materii. Zwiększenie metabolizmu sprawia, że organizm konsumuje więcej energii. Zjawisko lipolizy pozwala przekształcić cząsteczki zmagazynowanej tkanki tłuszczowej na wolne kwasy tłuszczowe, które są łatwo wykorzystywane przez organizm i eliminowane.

Naturalne spalacze tłuszczu

Pamiętajmy, że święta to przede wszystkim czas, aby spędzić go z najbliższymi, a nie okazja aby załapać nadmiar dodatkowych kilogramów.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki — AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Przepis na odchudzającą kawę Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata