Święta bez dodatkowych kilogramów

Jak ustrzec się nadmiaru kilogramów po świątecznej diecie ? Cały rok pracowaliśmy na nasza sylwetkę, warto byłoby przestrzegać paru zasad przy świątecznym jedzeniu, aby zniwelować skutki odstąpienia od codziennej diety.

Pierwszym czynnikiem ludzkim, nad którym powinniśmy popracować, to pojęcia obżarstwa. Nie musimy od razu rzucać się na jedzenie i pochłaniać tysięcy kalorii. Broń Boże nie każe nikomu liczyć kalorii, jednak trzeba pamiętać o tym iż potrawy wigilijne są bardziej kaloryczne i zawierają więcej tłuszczu niż w codziennej zbilansowanej diecie.

Co w takim razie robić i czego przestrzegać?

Nie jedz do syta, pamiętaj o umiarze

Pierwsza ważna zasady, jedzmy często, ale mało. Nie odchodźmy od stołu z poczuciem zapchanego brzucha. Nadmiar kalorii nasz organizm zmagazynuję w postaci zapasowej tkanki tłuszczowej, ponadto duże porcje jedzenia spowolnią nasz metabolizm.

Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać?

Nie dokładaj innych źródeł tłuszczu

Nie ma sensu w tym okresie spożywać dodatkowo orzechów, czy produktów podobnych typu masło orzechowe, migdałowe itp. Nie dodawaj do posiłków oliwy z oliwek. Na wigilijnym stole z pewnością nie zabraknie tłustej ryby, czy makowca z niezdrowymi tłuszczami.

Nie łącz wigilijny potraw z deserem

Kawa, deser podczas świat, nieuniknione, pamiętaj jednak o tym, aby spożywać te przyjemności dla podniebienia pomiędzy posiłkami. Nie opychaj się słodkościami przed głównym posiłkiem, jak i zaraz po.

Przekąski i desery dla sportowców

Unikaj alkoholu

Lampka wina, kieliszek wysoko-procentowego trunku ? OK, ale niech na jednym się skończy. Ułatwi ci to trawienie, jednak nadmierna ilość wpłynie negatywnie na twoją przemianę materii oraz zafundujesz sobie sporą dawkę pustych kalorii.

Idź na spacer

Kto powiedział, że podczas świąt tylko i wyłącznie siedzimy, jemy i nie ruszam się ? Zaproś rodzinę na wspólny spacer. Godzina spaceru dotleni twój mózg, poprawi krążenie krwi, spalisz dodatkowe kalorie i napędzisz przemianę materii. Rusz się i to najlepiej od razu po jedzeniu.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Wybór produktów

Staraj się nie łączyć produktów z dużą ilością węglowodanów z dużą ilością tłuszczy. Wybierz rybę i lekka sałatkę, albo wypij barszcz z makaronem.

Wspomóż się tradycyjnymi metodami

Pij zieloną herbatę, nie pij słodzonych napojów, nie dosładzaj kawy, herbaty. Dopraw dania chili bądź ostrą papryką aby przyspieszyć metabolizm. Dopraw domowe wypieki cynamonem, aby ustabilizować poziom insuliny we krwi.

Mała porcja deseru

Nie jedz od razu pół kilo makowca, czy innych produktów zawierających wysoką ilość cukrów prostych z wysokim indeksem glikemicznym. Wysoki indeks równa się wysoki poziom cukru we krwi i zmagazynowanie cukru w komórkach tłuszczowych.

Wspomóż się suplementacją

Warto w te dni zaopatrzyć się w tak zwane Fat Transportery, HCA, Chitosan czy L-Karnitynę. Fat transport ma za zadanie wychwytywać tłuszcz i zamieniać je jako źródło energii.

  • L- Karnityna – Związek ten jest odpowiedzialny za transport długich łańcuchów kwasów tłuszczowych do mitochondriów, co w praktyce oznacza, że zamienia ona zjadane przez Ciebie posiłki w energię. Tym samym L-karnityna reguluje poziomu lipidów, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej i nie pozwala na magazynowanie tłuszczu. Ponadto usuwa toksyny powstające przy nadmiarze kwasów tłuszczowych krótko- i średniołańcuchowych
  • HCA - powoduje ograniczenie syntezy nowych kwasów tłuszczowych i nasila ich utlenianie. Blokuje powstawanie tłuszczu z węglowodanów.. HCA (hydroksykwas cytrynowy) - blokuje powstawanie tłuszczu z węglowodanów i białek. HCA może stymulować odczuwanie sytości i przyczyniać się do wolniejszego występowania uczucia łaknienia. Ma to przełożenie na ilość konsumowanej w ciągu dnia żywności.
  • Chitosan — Chitosan posiada naturalne właściwości wiązania tłuszczów absorbując wielokrotnie tłuszcz w proporcji 1g chitosanu do 4–10 g tłuszczu. Spożywany przed posiłkiem wiąże tłuszcz z pożywienia blokując wchłanianie go do tkanek. Cząsteczki chitosanu nie strawione są wydalane przez organizm.

Spalacze tłuszczu

Spalacze tłuszczu to suplementy diety, których celem jest przyspieszenie przemiany materii. Zwiększenie metabolizmu sprawia, że organizm konsumuje więcej energii. Zjawisko lipolizy pozwala przekształcić cząsteczki zmagazynowanej tkanki tłuszczowej na wolne kwasy tłuszczowe, które są łatwo wykorzystywane przez organizm i eliminowane.

Naturalne spalacze tłuszczu

Pamiętajmy, że święta to przede wszystkim czas, aby spędzić go z najbliższymi, a nie okazja aby załapać nadmiar dodatkowych kilogramów.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki — AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Najdziwniejsze diety świata - HCG, biblijna, tasiemcowa Jak podkręcić metabolizm? 10 naparów na odchudzanie Przyspiesz swój metabolizm po zimie Naturalne spalacze tłuszczu Deser wspomagający odchudzanie Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki Jaglany jabłecznik bezglutenowy (bez nabiału i bez cukru) Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Deser na śniadanie - badania, przepisy Śniadanie Pasta lniana dr Budwig - pomoc walce o zdrowie i sylwetkę Fit desery - proteinowe smoothie Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Matcha – herbata, która pomaga w odchudzaniu Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Smaczne produkty spożywcze poniżej 50 kalorii 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Składniki diety na masę mięśniową 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Odchudzanie... octem. Jaki ma wpływ na zdrowie?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Deser wspomagający odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie.