Gadżety sportowca - opaska monitorująca aktywność

Już dawno wkroczyliśmy w XXI wiek, co za tym idzie i technologicznie świat ogromnie się rozwinął. Postęp cywilizacji, jeśli chodzi o doskonalenie techniki, przebiega bardzo szybko i sprawnie. Mamy to szczęście iż ludzie z natury są ciekawi, ale i też dążą na swój sposób do perfekcji, oraz oczywiście bardzo lubimy ułatwiać sobie życie, bo po co je utrudniać?

I tak jak powstają co raz to nowsze sprzęty, atlasy na siłownię, czy też wymyślne bieżnie, rowerki czy orbitreki, tak też pojawiły się na rynku modne ostatnio opaski monitorujące naszą aktywność.

Od dawna zapewne wiece co to jest i do czego służy pulsometr, teraz oprócz pulsometru opaski posiadają takie funkcje jak pomiar spalonych kalorii, poziom nawodnienia, ilość snu oraz jego jakość, czy też pokażą nam dystans jaki pokonaliśmy np. biegnąc, spacerując czy też podczas jazdy na rowerze i przede wszystkim pokazują obecny puls.

Zastanawiacie się pewnie po co wam taki gadżet? Bo takową opaskę możemy nazwać gadżetem, wg mnie jednak nie jest to tylko najnowsza moda, taka opaska po prostu jest niezwykle przydatna.

Jeżeli ktoś podchodzi profesjonalnie nie tylko do treningu, ale i całego swojego trybu życia, przestrzega diety i wszystkie reguły zdrowego odżywiania się oraz poprawnej regeneracji, taka opaska na pewno jest dla niego. Pomoże ci ona obliczyć, ile w danym dniu spalasz kalorii i to nie tylko podczas wykonanego treningu, dzięki temu, jeżeli masz np. dzień nietrenujący, dobrze wiesz na ile możesz sobie pozwolić w odpuszczeniu diety lub czy nie brakuje ci też danego dnia kalorii po odbytym ciężkim treningu, w którym spaliłeś np. 500 kcal.

Bardzo ważna jest nocna regeneracja, czasami budzisz się niewyspany, może przyczyną jest to, że w ogóle nie śpisz? Opaska potrafi monitorować twój sen, bada jakość snu oraz informuje, jak często w nocy się budziłeś.

Dzięki takim danym jesteś w stanie w porę zareagować np. kupując suplementy takie jak ZMA, czyli połączenie magnezu, cynki oraz witaminy B6, które pomagają w uzyskaniu lepszej regeneracji właśnie wpływając na jakość snu, lub też sięgnąć po melatoninę, gdyż możliwe jest, iż twój organizm produkuję jej zbyt mało, co w okresie jesienno-zimowym jest dosyć powszechne.

Czy trening pod puls ma sens? Zdecydowanie tak! Jeżeli przeprowadzasz trening kardio i zależy ci np. na spalaniu tkanki tłuszczowej, a szczególne, gdy wykonujesz taki trening na czczo, czyli jeszcze przed śniadaniem, niezwykle istotna jest intensywność treningu, która nie powinna być oczywiście wysoka. Puls powinien mieścić się w granicach 50–60% tętna maksymalnego.

Opaska po podaniu wszystkich niezbędnych danych, sama obliczy twoje tętno maksymalne i sama też będzie informować cię, jeśli np. przekroczysz dany puls.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Jest to o tyle istotne, iż podczas wykonywania treningu aerobowego głównym źródłem energii są tłuszcze poprzez ich utlenienie, utleniają się one przy tętnie od 50–70%, gdzie zaznaczą, iż przy treningu na czczo górna granica to 60%, jeśli przekroczysz ten poziom, organizm zaczyna szukać energii, którą może w szybszy i prostszy sposób przetworzyć do działań, czyli glukozy, jeśli natomiast wykonujemy trening przed śniadaniem, oczywiste jest, że takiego źródła nie ma, w konsekwencji zachodzą bardzo mocno procesy kataboliczne, czyli rozkład aminokwasów w twoim ciele, jednym słowem, organizm zjada twoją strukturę mięśniową, a to jest ostatnia rzecz, którą byś chciał.

Modeli na rynku obecnie jest dosyć sporo. Ceny zaczynają się od 200 do nawet 1500 zł. Porządna opaska to wydatek 500–600zł. Te droższe różnią się tym, iż możesz ustawiać w nich programy treningowe. Te tańsze często nie posiadają pulsometru, czyli właściwie kupienie takiej opaski mija się z celem, gdyż na podstawie wieku, wzrostu i wagi nie da się szczegółowo określić ilości spalonych kalorii. Szukaj więc opaski, która ma wbudowany pulsometr.

Sam używam opaskę monitorującą aktywność, pomaga mi to nie tylko w treningu, w trzymaniu odpowiedniego pulsu, czy liczeniu czasu przerw między seriami, ale też doskonale wiem, ile kalorii spaliłem podczas treningu i jak modyfikować dietę.

Opaski zapisują wyniki i często powiązane są z nimi programy na komputer, tablet czy telefon. Dzięki temu na bieżąco monitorujesz stan swojego ciała, a działa to też niezwykle motywująco dla człowieka, co jest bardzo istotne jeśli chodzi o treningi.

Trener Personalny/Dietetyk Adrian Osiecki — AdiFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Jak powinien nawadniać się biegacz? Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej