Czy słodziki tuczą?

Słodzik jest produktem, który miał być zdrowszą alternatywą dla cukru. Miał pomóc osobom zmierzającym do redukcji masy ciała osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Jednak ten produkt nie jest wcale zdrowszy. Zastępując zwykły cukier słodzikiem możemy wpaść w pułapkę i łatwo doprowadzić do wzrostu masy ciała.

123RF

Amerykańscy naukowcy przeprowadzili badania udowadniające szkodliwy wpływ słodzików na organizm i proces odchudzania. Eksperyment przeprowadzono na szczurach. Gryzonie podzielono na dwie grupy. Pierwsza grupa szczurów otrzymywała do spożycia jogurty z glukozą. Druga natomiast spożywała jogurty z sacharyną.

Gryzonie z drugiej grupy po spożyciu swojej porcji jogurtu dostawały tzw. wilczego apetytu. Słodzik okazał się szkodliwy. Powodował wzrost apetytu. W konsekwencji szczury spożywające jogurt z tym dodatkiem przybierały na wadze. Ponadto były ospałe i mniej ruchliwe. Zwierzęta spożywające swoje posiłki z cukrem nie miały takich problemów. Ich zachowanie nie odbiegało od normy.

Amerykańscy naukowcy mieli swoją teorię dotyczącą przyczyn zachowania osłabionych gryzoni karmionych słodzikiem. Ich zdaniem te zachowania spowodowały mechanizmy mózgu. Spożywając zwykły cukier, który jest słodki, jesteśmy przygotowani na znormalizowane porcje posiłków. Organizm w takim przypadku jest w stanie przetworzyć substancje odżywcze. W wyniku spożycia słodzika zamiast cukru nie może tego dokonać. W tym przypadku energia nie zastaje zużyta, dlatego ciało reaguje w tak dziwny sposób.

Podobnie jest w przypadku ludzi. Spożywanie tylko i wyłącznie produktów dietetycznych nie wpływa korzystnie na redukowanie nadmiernej masy ciała. Osoba odchudzająca się może mieć mylne wrażenie, że spożywając jedzenie light może dostarczyć organizmowi dużo korzyści. Jednak jest to błąd.

Spożywanie dużej ilości dietetycznych jogurtów czy napojów skutkuje dostarczeniem organizmowi większej ilości kalorii. W konsekwencji zamiast pozbywać się zbędnych kilogramów, przybieramy na wadze. Specjaliści proponują stary sprawdzony sposób na redukcję wagi — powinniśmy spożywać pełnowartościowe produkty. Zamiast sięgać po jogurt 0 procent, warto jeść świeże warzywa i owoce. Dzięki temu nasza waga spadnie, będziemy zdrowsi i usatysfakcjonowani z efektów zdrowej diety.

Słodzik, z pozoru zdrowy, nie zawiera takiej samej wartości energetycznej jak cukier stołowy. Przez to wprowadza w błąd mechanizm, który reguluje energię, co powoduje zwiększenie łaknienia. Słodzik zamiast leczyć nadwagę, jeszcze bardziej nas tuczy.

Specjaliści z USA przedstawiają tragiczną prognozę dla ludzi spożywających słodziki. Ich zdaniem, jeśli Amerykanie przez następne 30 lat będą spożywali dietetyczne produkty w dużych ilościach, nigdy nie pozbędą się nadwagi. Sądzą również, że cale społeczeństwo będzie miało zbyt wysokie BMI.

Spożywanie słodzika nie zmienia kaloryczności naszej diety. Oprócz tego, że zwiększa łaknienie, przynosi również inne negatywne skutki dla naszego organizmu. Aspartan wchodzący w skład słodzików wzmaga wydzielanie endorfin. Chociaż spożywamy więcej posiłków, ciągle czujemy głód.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Słodzik pobudza również wydzielanie insuliny, co powoduje wzrost komórek tłuszczowych. Jeżeli chcemy zrezygnować z cukru, nie powinniśmy zamieniać go na taki produkt.

Powinniśmy słodzić herbatę miodem, który nie wpływa na przyrost masy ciała. Osoby zmierzające do redukcji masy ciała powinny również zastąpić odtłuszczone jogurty zwykłymi, zawierającymi cukier stołowy. Spożywanie słodzików jest oszukiwaniem własnego organizmu.

Ponadto mają one metaliczno-gorzki smak. Przedawkowanie słodzika może mieć poważne skutki. Istnieje duże prawdopodobieństwo biegunki.

Słodziki posiadają również zalety. Niektóre z nich chronią przed wystąpieniem próchnicy zębów. Polecane są również dla osób cierpiących na cukrzycę. Nie zmienia to jednak faktu, że spożywanie słodzików nie powoduje redukcji nadmiernej masy ciała.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Błyskawiczna redukcja masy ciała na diecie jajecznej Stres - co jeść i co ćwiczyć?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Przepis na odchudzającą kawę Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata