Postaw na przyprawy

Jak większość z Was wie, cały efekt zaczyna się w kuchni. Efekt oczywiście naszych treningowych zmagań, najważniejsza jest dieta, w 70% od niej zależy nasz końcowy sukces, oraz to, czy mamy siły nie tylko podczas treningu, ale i w codziennym życiu.

123RF

Trening to 1–2 godzinny dziennie, a co z resztą czasu? Bez odpowiednio zbilansowanej diety daleko nie zajdziesz. Jesz zbyt rygorystycznie, bo chcesz szybko schudnąć? Omijasz więc posiłki oraz nie spożywasz zdrowych tłuszczy. Efekt? Szybki spadek wagi, lecz tylko w początkowym okresie, a później?

Zmęczenie, słaba regeneracja, brak sił na trening, brak chęci do życia, zaburzona gospodarka hormonalna (bez tłuszczu zaburzasz wydzielanie ważnych hormonów) i wiele innych. Skrajne wyczerpanie może doprowadzić do omdlenia, a nawet śmierci.

Dlatego na każdym kroku słyszysz, że dieta jest najważniejsza, napisze to i ja, tak! Zdrowe odżywianie jest kluczowe, to jest nasza energia dla ciała oraz mózgu! Nie lekceważ tego pod żadnym przypadkiem.

Obecnie na rynku powstaje wiele preparatów tak zwanych spalaczy tłuszczu. O co w tym chodzi? Otóż produkty te zawierają w swoim składzie substancje, które pobudzają, które maksymalizują efekt termogenezy, oraz przyśpieszają metabolizm. Jakie substancje możemy w nich znaleźć?

[photo position="inside"]46981[/photo]

Najpopularniejszą jest kofeina, zielona herbata, czy guarana, każda z wymienionych działa pobudzająco, oraz podnosi naszą termogenezę organizmu, ale wszystkie te produkty są syntetyczne, nie lepiej zatem postawić na to co naturalne Nic tak nie budzi jak zapach świeżo zaparzonej kawy, nic tak dobrze nie smakuje jak zielona herbata z cytryną. Zawsze powtarzałem, że suplementy pomagają w 5%. Po co łykać tabletki chemiczne, skoro możesz skorzystać z produktów naturalnych?

Innymi substancjami syntetycznymi są popularne przyprawy, skupmy się zatem na dodaniu tych przypraw do naszego codziennego menu w postaci naturalnej.

  1. Czarny pieprz – w swoim składzie zawiera substancje o nazwie „piperyna”. Wpływa ona głównie na podniesienie termogenezy organizmu, ale i w znaczący sposób poprawia trawienie, wpływa na proces lipolizy, czyli wykorzystaniu tłuszczu jako źródła energii oraz blokuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych. Syp dowoli do każdego posiłku, otrzymasz efekt uczucia ciepła, ciepło to bierze się z podwyższonej temperatury ciała, oraz wykorzystaniu tłuszczu białego, który magazynowany jest m.in. na brzuchu, czy udach.
  2. Pieprz cayenne – cenne źródło kapsaicyny – podobnie jak pieprz czarny, daje efekt termogeniczny, ale ponadto również usprawnia trawienie tłuszczy, wpływa na lipolizę, działa na układ odpornościowy, działa przeciwzapalnie oraz przeciwgrzybiczo. Bez problemu do kupienia w wersji zmielonej w saszetkach.
  3. Chili – zawiera jeszcze większą ilość naturalnej kapsaicyny, niż pieprz cayenne. Efekt wywołany przez kapsaicynę utrzymuję się długo po dostaniu się do organizmu. Uważaj jednak z ilością jednorazową. Zbyt duża dawka może podrażnić błony śluzowe żołądka. Doskonale przyśpiesza metabolizm spoczynkowy, oznacza to, iż nawet nie trenując spalasz więcej kalorii i w mniejszym stopniu nadmiar nie zostaje odłożony w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.
  4. Imbirprzeciwzapalny, bakeriobójczy, żółciopędny, rozgrzewający, napędzający metabolizm. Główne zalety cudownej przyprawy. Obniża ciśnienie krwi, regeneruje stawy, pomaga w odchudzaniu. Dodaj do dań głównych w celu napędzenia metabolizmu. Świetnie nadaję się na okresy jesienno-zimowe w celu ochrony nas przed wirusami, czy grypą.
  5. Kurkuma, kardamon, pietruszka – wspomagają głównie układ trawienny. Kurkuma ponadto zawiera kurkuminę, która oddziałuje na układ nerwowy, działa pobudzająco oraz spala tłuszcz. Pietruszka jest bogatym źródłem witaminy C, która działa jako tarcza ochronna dla naszego organizmu.
  6. Cynamon – źródło błonnika, czy żelaza. Pomaga w obniżeniu cholesterolu. Reguluje poziom cukru we krwi, staje na straży aby cukier na wzrastał zbyt wysoko. Przynosi ulgę stawom. Poprawia zapamiętywanie. Działa przeciwzapalnie oraz rozgrzewająco. Reguluje metabolizm.
  7. Kakao – cenne źródło magnezu, który jest odpowiedzialny za nasz układ nerwowy. Działa niczym afrodyzjak, dodaje sił witalnych, pobudza prawie tak samo skuteczne jak kawa, poprawia koncetrację, redukuję stres oraz wyczerpanie. Świetny do koktajlu przed i po-treningowego. Zachowaj jednak umiar, kakao ma sporo kalorii, jedna-dwie łyżeczki dziennie w zupełności wystarczą.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Zdrowe ciasto z kaszy Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Prawdopodobnie najzdrowsza mąka na świecie - mąka kokosowa Smaczne i odchudzające przekąski 4 przepisy, które sprawią, że pokochasz warzywa strączkowe Co pić zamiast kawy żeby dodać sobie energii? Oryginalne przepisy na zdrową kolację Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Tych produktów nie jedz przed treningiem 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie