Postaw na przyprawy

Jak większość z Was wie, cały efekt zaczyna się w kuchni. Efekt oczywiście naszych treningowych zmagań, najważniejsza jest dieta, w 70% od niej zależy nasz końcowy sukces, oraz to, czy mamy siły nie tylko podczas treningu, ale i w codziennym życiu.

123RF

Trening to 1–2 godzinny dziennie, a co z resztą czasu? Bez odpowiednio zbilansowanej diety daleko nie zajdziesz. Jesz zbyt rygorystycznie, bo chcesz szybko schudnąć? Omijasz więc posiłki oraz nie spożywasz zdrowych tłuszczy. Efekt? Szybki spadek wagi, lecz tylko w początkowym okresie, a później?

Zmęczenie, słaba regeneracja, brak sił na trening, brak chęci do życia, zaburzona gospodarka hormonalna (bez tłuszczu zaburzasz wydzielanie ważnych hormonów) i wiele innych. Skrajne wyczerpanie może doprowadzić do omdlenia, a nawet śmierci.

Dlatego na każdym kroku słyszysz, że dieta jest najważniejsza, napisze to i ja, tak! Zdrowe odżywianie jest kluczowe, to jest nasza energia dla ciała oraz mózgu! Nie lekceważ tego pod żadnym przypadkiem.

Obecnie na rynku powstaje wiele preparatów tak zwanych spalaczy tłuszczu. O co w tym chodzi? Otóż produkty te zawierają w swoim składzie substancje, które pobudzają, które maksymalizują efekt termogenezy, oraz przyśpieszają metabolizm. Jakie substancje możemy w nich znaleźć?

Najpopularniejszą jest kofeina, zielona herbata, czy guarana, każda z wymienionych działa pobudzająco, oraz podnosi naszą termogenezę organizmu, ale wszystkie te produkty są syntetyczne, nie lepiej zatem postawić na to co naturalne Nic tak nie budzi jak zapach świeżo zaparzonej kawy, nic tak dobrze nie smakuje jak zielona herbata z cytryną. Zawsze powtarzałem, że suplementy pomagają w 5%. Po co łykać tabletki chemiczne, skoro możesz skorzystać z produktów naturalnych?

Innymi substancjami syntetycznymi są popularne przyprawy, skupmy się zatem na dodaniu tych przypraw do naszego codziennego menu w postaci naturalnej.

  1. Czarny pieprz – w swoim składzie zawiera substancje o nazwie „piperyna”. Wpływa ona głównie na podniesienie termogenezy organizmu, ale i w znaczący sposób poprawia trawienie, wpływa na proces lipolizy, czyli wykorzystaniu tłuszczu jako źródła energii oraz blokuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych. Syp dowoli do każdego posiłku, otrzymasz efekt uczucia ciepła, ciepło to bierze się z podwyższonej temperatury ciała, oraz wykorzystaniu tłuszczu białego, który magazynowany jest m.in. na brzuchu, czy udach.
  2. Pieprz cayenne – cenne źródło kapsaicyny – podobnie jak pieprz czarny, daje efekt termogeniczny, ale ponadto również usprawnia trawienie tłuszczy, wpływa na lipolizę, działa na układ odpornościowy, działa przeciwzapalnie oraz przeciwgrzybiczo. Bez problemu do kupienia w wersji zmielonej w saszetkach.
  3. Chili – zawiera jeszcze większą ilość naturalnej kapsaicyny, niż pieprz cayenne. Efekt wywołany przez kapsaicynę utrzymuję się długo po dostaniu się do organizmu. Uważaj jednak z ilością jednorazową. Zbyt duża dawka może podrażnić błony śluzowe żołądka. Doskonale przyśpiesza metabolizm spoczynkowy, oznacza to, iż nawet nie trenując spalasz więcej kalorii i w mniejszym stopniu nadmiar nie zostaje odłożony w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.
  4. Imbirprzeciwzapalny, bakeriobójczy, żółciopędny, rozgrzewający, napędzający metabolizm. Główne zalety cudownej przyprawy. Obniża ciśnienie krwi, regeneruje stawy, pomaga w odchudzaniu. Dodaj do dań głównych w celu napędzenia metabolizmu. Świetnie nadaję się na okresy jesienno-zimowe w celu ochrony nas przed wirusami, czy grypą.
  5. Kurkuma, kardamon, pietruszka – wspomagają głównie układ trawienny. Kurkuma ponadto zawiera kurkuminę, która oddziałuje na układ nerwowy, działa pobudzająco oraz spala tłuszcz. Pietruszka jest bogatym źródłem witaminy C, która działa jako tarcza ochronna dla naszego organizmu.
  6. Cynamon – źródło błonnika, czy żelaza. Pomaga w obniżeniu cholesterolu. Reguluje poziom cukru we krwi, staje na straży aby cukier na wzrastał zbyt wysoko. Przynosi ulgę stawom. Poprawia zapamiętywanie. Działa przeciwzapalnie oraz rozgrzewająco. Reguluje metabolizm.
  7. Kakao – cenne źródło magnezu, który jest odpowiedzialny za nasz układ nerwowy. Działa niczym afrodyzjak, dodaje sił witalnych, pobudza prawie tak samo skuteczne jak kawa, poprawia koncetrację, redukuję stres oraz wyczerpanie. Świetny do koktajlu przed i po-treningowego. Zachowaj jednak umiar, kakao ma sporo kalorii, jedna-dwie łyżeczki dziennie w zupełności wystarczą.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Domowe pralinki Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata